Etter 2035 er det forbudt å produsere og omsette biler som går på bensin eller diesel. Elektriske biler skal ha all prioritet. Men det kommer ikke uten problemer. For som kjent om du skal reise utenlands så må du ha pass for seg selv og kanskje for ditt kjæledyr. Men nå kommer det også pass for el-biler eller spesifikt for batterier. Ja du hørte rett, batterier og batteri-bilene må ha eget pass for å komme inn i EU sonen.
EU er blitt et fascistisk byråkrati uten hemninger og produserer stadig nye restriksjoner og begrensninger på folket, produsenter og industrien. Denne gangen er det nye restriksjoner på batterier, spesielt for elektriske biler som får krav om eget EU pass for å komme inn i EU sonen.
Passet er i realiteten en total klam hånd på ikke bare bilindustrien, men samtlige produsenter av batterier som ikke bare gjør batteriene dyrere, men også regulere hvem som får produsere dem. Dette er EUs økonomiske fascisme i praksis.
Lovverket trer i kraft i 2027 og et digitalt dokument må inneholde detaljer om blant annet batteriets tilstand, opprinnelse, fabrikat og kjemikalier. Dette betyr at fra 2027 kan du bli nektet å kjøre inn i EU med en bil uten dette digitale passet. Passet eller det digitale dokumentet vil bli linket til bilens VIN og QR kode slik at det kan skannes på grensen til EU og vil oppgi detaljert informasjon om kildene og tilstanden til råmaterialene som ble brukt for å produsere batteriet, sammen med nåværende tilstand om kapasitet og batteriets «helse».
Det sistnevnte betyr at EU kan bestemme om at dersom batteriets «helse» ikke er bra nok, så blir du nektet adgang til EU sonen med bilen din. Da er det bare å snu 180 grader og forklare for barna på beste måte at EU som i første omgang tvang deg til å kjøpe elektrisk bil, sier nå at bilen er «syk» og kan ikke slippe inn.
Batteriprodusentene må også oppgi og inkludere i det elektroniske passet sine karbon-utslipp i produksjon og hvor mye resirkulert materiale de inkluderte i produksjonen. Etter 2035 er det forbudt å produsere biler som går på bensin eller diesel.
EU sine nye restriksjoner og krav om batteri-pass gjelder ikke bare el-biler, men ethvert batteri som har større kapasitet enn 2kWh, noe som er svært lite. Forestill deg din varmeovn på 1000 watt påslått i 2 timer, så er det den energimengden vi snakker om. Det er ikke mye energi!
Detaljene i det elektroniske passet som må følge batteriet er ikke bare omfattende, det er sykt omfattende og inkluderer en kravliste på 50 sider bare som en oppsummering av tilstanden. De tekniske beskrivelser omfatter over 500 sider med detaljert informasjon. Se alle de vanvittige detaljene i videoen nedenfor og kanskje du også hoderystende må innrømme at, joda – dette vil holde byråkrater og advokater engasjert i minst 100 år!